Társ író rovat. Élet Svájcban Lotti tollából ❤

Sziasztok !
Svájcból írom le ezeket a sorokat. A vőlegényemmel 2016-ban jöttünk ki dolgozni.
 A nővére segített nekünk, és egy jobb élet reményében költöztünk ki akkor még ketten. Azért mondom, hogy akkor még ketten mert mostmár négyen vagyunk. Na de még nem gyerkőcökkel, hanem két cicával. De felőlünk már gyerkőc is érkezhet. 😊Semmi nehézségbe nem ütközik itt a lakás találás kisállatokkal.Rengeteget hirdetnek így.
  Szóval ,vissza az elejére. Eleinte nagyon nehéz volt, távol az otthontól a családomtól.. Borzalmasnak éltem meg,hiába volt velem a Szerelmem és támogatott mindenben. Sajnos a munka nekem nagyon nehezen jött össze, egy évet várnom kellett míg alkalmaztak egy cégnél. Tehát ez se könnyítette meg a kintlétet a kezdetekben. Nem egyszerű itt kint. Ahhoz,hogy dolgozhass kell,hogy legyen tartózkodási engedélyed. Amit akkor kapsz, ha van munkaszerződésed. Amit meg akkor, ha van lakásszerződésed. De a lakásszerződés, csak akkor jön ha van engedélyed szóval ez egy ördögi kör és hatalmas macera mire minden összejön de megoldható! 😊A titok az,hogy nem szabad feladni akarni kell és sikerülni fog! Munkavállalás terén nagyon odakell figyelni hova készülünk dolgozni. Sajnos én belefutottam egy nagyon rossz cégbe. Órabéresként kezdtem, akkor még ilyen napi 6órát maximum. Egy fél év elteltével a főnököm megkérdezett, nem-e szeretnék fix szerződést fix bérrel,fizetett szabival mert jól dolgozom. Örültem,mint majom a farkának. Hát kinek nem jön jól ez a szép ígéret? Itt jött a fekete leves... Napi 10/12órákat dolgoztam. Volt,hogy többet is kérdés nélkül. Semmi túlóra pénz, semmi fizetett szabadság.Szétszedtek,gondolták a hülye kis bevándorló.. Nem szeretném a nemzetiségét megmondani a cégnek, de nem svájci volt. Náluk nem fordulhat ez elő. Hiszen ez mind büntetendő. Ami szomorú az egészben, hogy miután felmondtam nem tudtam bizonyítani a túlóráimat. Mert semmi nem volt,ahol bejelentkeztek volna a dolgozók,mikor kezdünk mikor végzünk. Minden este sms-ben kaptuk a másnapi beosztást. Szóval na,borzalmas 2év volt. De elmúlt és azóta dolgoztam már szupi ,korrekt helyen is.
Ebből csak az a tanulság,hogy mindig figyeljetek oda külföldön hova mentek!
Búcsúszóra: itt sincs kolbászból a kerítés😊

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések