Anyák a Nagyvilágban 1. Rész







  Sziasztok 🙂
Rólam anyit kell tudni, hogy Erdélyböl származom egy kis faluból. Nagyon szeretek kreatívkodni, fotozni, utazni, gyerekekkel foglalkozni. Mindig is vágyam volt, hogy egyszer édesanya lehesek és kiprobáljam milyen is más országban élni.
 Így  2019 február elején érkeztem az Egyesült Királyságba, Londonba a párommal aki akkor már 5 éve élt itt. Még mielőt kijöttem volna vele már otthon megtudtuk, hogy kisbabát várunk. Nagyon nehezen éltem meg az első időszakot távol az otthonomtól,a családomtól egy teljesen idegen országba ahol még a nyelvet sem nagyon beszéltem. Nagy segítségemre volt a párom tesvérének a felsége aki akkor szintén babát várt(nekik van még egy kislányuk). Egy lakásban élünkigy nem voltam egyedül, mivel a párom a hétből hat napot dolgozik! Énis szerettem volna munkát találni de mindenki jobbnak látta ha itthon maradok.
Most mesélek kicsit a terhesgondozásról ami szerintem teljesen másképp müködik mint otthon nálunk. Itt én 8 hetesen jelentkeztem a GPnél(háziorvos) aki felvette az adatokat és átirányított a midwifehoz(szülésznö). Kaptam idöpontot és találkoztunk, nagyon sok kérdést feltett és megkaptam a terhes könyvet amibe majd a későbbiekben minden bele van irva. A midwife találkozoknál a baba szivhangját nézik, vizelet mintát és a pocakméretet mérték abbol tippeltek mekkora lehet bent a baba. Scan(ultrahang) 2 db van az elsö 12 hetesen a másik 18héten ha mindent rendbe találnak akkor nincs több. Nekem volt egy harmadik is a 40 héten tul nagynak látták manot. Összeségében a terhesgondozást nem anyira alaposnak gondolom én mint otthon, de nagyjából megvoltam elégedve.
A szülés és a korházi ellátás. Szombaton kezdődtek a fájások és vasárnap éjszaka kb 5-4 perces fájásokkal vettek fel, mindenki nagyon kedves volt a párom is velem volt és egy nagyon pozítiv élményként hagyott nyomot bennem a fiunk születése. Én nem kaptam semmi fájdalom csillapítot, nem volt gátmetszésem hisz itt csak ha nagyon muszály akkor végzik. A babát nem fürdetik meg születése után, lemérik a sulyát de hosszát nem. Volt egy csodálatos aranyoránk hármasban és aztán kerültünk a szobába ahol rajtam kivül még 4 anyuka volt, fügönyökkel voltunk elválasztva. 24 orát töltöttem a korházba, itt nagyon hamar kiengednek ha kéred saját felelőségre akár pár orával a szülés után is távozhatsz.
Hazaérkezésünk után 2 nappal járt a Healt visitor(védönő). Ő nagyon segítőkész, nagyon sok hasznos tanácsot ad,leméri a pici sulyát,fejkörfogatát, segít a szoptatásban.
Mondhatom azt, hogy szeretek itt élni viszont hiányzik az otthonom, a család, barátok igy nem tudnám elképzelni azt, hogy véglegesen itt maradjunk.
Szeretem az itteni emberek mentalitását, azt hogy nem foglakozik senki senkivel és senkit sem érdekel, hogy te éppen mit és hogyan csinálsz!
Számomra itt sokkal könyebb az élet mint otthon de a szívem mégis haza vágyik!
Örülök, hogy megoszthattam a tapasztalataimat ❤😊

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések