Anyák a nagyvilágban 2. Rész


Ebben a részben Ági mesél arról , hogy milyen is Szlovákiában a terhesgondozás, babavárás 😘
Köszönöm , hogy Te is elmesélted nekünk a kis történeted 😘




Sziasztok! Röviden magamról: egy pici édes kislány anyukája vagyok 9 hónapja már! Auróra születése előtt pár évig az utazásnak és a munkának éltem, na és persze a divat (a munkám része is volt) ✈️👠 Most hogy hárman alkotunk egy családot megállapodtunk és Szlovákiában élünk, persze az utazás és divat továbbra is az életem része.

Szlovákiában nincs igazán szerepe a védőnőnek, tudtommal nincsenek is, itt az orvos foglalkozik a várandós nővel. Havonta egyszer szükséges ellenőrzésre járni hozzá, ha nincsenek komplikációk, akkor egészen az utolsó hónapokig ez így is marad. A 8.hónaptól sűrűsödnek a kivizsgálások, 2 hetente, majd végül hetente. Ha a kismama szeretné lehetséges 3D vagy 4D vizsgálat is, illetve különböző genetikai vizsgálatok is, de ezek többsége fizetős. Mi a 12.héten voltunk egy ilyen kivizsgáláson, ott kaptunk videót is a piciről és már a nemét is meg tudták mondani. Ezenkívül genetikai teszten is voltunk, mivel a családban lévő egyik betegséget szerettük volna kizárni.

Mivel sosem értem ezeket a magyarországi rövidítéseket (bocsi, sosem éltem Magyarországon), ezért nem akarom összekeverni a dolgokat, úgyhogy teljesen más kifejezéseket fogok használni. Tehát, Szlovákiában az édesanya 3 évig maradhat otthon a gyerkőccel, ebből az első 6 hónap alatt "anyaságit" kap, ami az anyuka fizetésének 75%-a, a 6 hónap letelte után "szülői támogatást" kap, ami egy fix összeg. Ez abban az esetben van, ha az édesanya munkaviszonyban volt a teherbeesés idején. Rám például nem vonatkozik, mivel én épp Angliából költöztem haza - akkor még nem terhesen - így nekem az első hónaptól a "szülői támogatás" jár, viszont alacsonyabb összeg, mint azoknak az anyukáknak, akik dolgoztak előtte. (Én is dolgoztam 😂, de ezt az ország nekem nem ismeri el...) 
Ezenkívül ha a baba megéli a 28 napot, az anyuka kap egy egyszeri támogatást, egy nagyobb összeget. (Kocsipénz azt hiszem a magyarországi megfelelője ennek)
Egyébként az anyuka a 8 hónapig dolgozhat, ha nincs gond. Amennyiben indokolt akár a terhesség első napjától táppénzen lehet.

A kórházak sajnos itt sem túl modernek, persze ez is változó az országon belül. Nekem sem pozitív, sem negatív, inkább semleges tapasztalatom volt. Mivel a pici egészségesen és komplikáció nélkül született, így boldogan távozunk a kórházból, ahol 4 éjszakát töltöttünk, itt ez a standard. 

Volt kórházi lista, de így is fölösleges volt a fele annak amit vittem magammal, illettve volt amiből keveset pakoltam, mivel nem voltam felkészülve arra, hogy szülés előtt 6 napot töltök majd a kórházban. 

A babaholmik beszerzése egyszerű, mint bármi más beszerzése. Én főleg online vásároltam, illetve volt amit nagyobb üzletláncoknál szereztem be, a kisebb boltok választéka gyenge és drága.


Különleges szokás nem igazán jut eszembe, babona inkább: piros szalagot kell tenni a pici kocsijára, hogy a boszorkányok ne tudják elvinni a baba lelkét 🤭

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések