Én kiskertem 2. Rész

Végre ideértem és hozom nektek a második bejegyzést .

Arra gondoltam , hogy ebben a részben összeszedem a tavaszi teendőket  megmutatom az én listámat.  Adok néhány ültetési, vetési tippet .

I.  A legelsők- avagy mi kerül először a kertbe ?!
Ha tavasszal kezdesz el kertészkedni akkor első körben a saláta magokat érdemes melegágyba tenni ( decemberi vetésből pl márciusra szép palánta lesz )így március elején már ehetjük is a friss , zsenge salátát , ha nem vetettük el , nincs palánta akkor sincs baj mert most  még van idő elvetni így picit később de lesz saláta még.
Majd jön a hagyma . Márciusban a legjobb elültetni őket mint a vöröshagymát, mint a fokhagymát . Az ültetésnél egy dologra kell figyelni , hogy két hagyma közt legalább egy kis arasznyi hely maradjon . A hagymát egész évben frissíthetjük így mindig lesz újhagymánk.
A retket is ilyenkor vetjük ebből nagyon sok féle van , mindenki kitudja választani a neki megfelelőt . Én ezeket így összefogva is szoktam vetni/ ültetni ahogy ürülnek a sorok . A retket folyton figyelni kell amikor már érett mert hamar elöregszik, megkeseredik.
Ilyenkor kerül a földbe még a sárgarépa, petrezslyesem valamint az üvegházba/ melegágyba a palántázni valók ( paradicsom , paprika stb.)
Cukorborsonak is ez a vetési ideje , mi általában olyat veszünk amiben négy féle van , ez azért jó mert ha egyszerre vetjük is el egymás után kezdenek el teremni ... a nyár elejéig simán szedhetünk így zsenge borsót, valamint mi fagyasztjuk.
Én már krumplit is vetettem , de ezt lehet később is.

II.
Az én listám. Ezek kerülnek idén a mi kiskertünkbe
*fokhagyma / vöröshagyma
* sárgarépa/ petrezselyem
* cukorborsó
*krumpli
*spárga tök
*cukkini
*brokkoli
*karfiol
*paradicsom
*paprika
*zöldbab
*káposzta
*zeller
*fűszernövények
*spenót
*csemege kukorica
*kígyó uborka
*uborka
Nagyjából ennyi , de ez még változhat .

A konyhakert kezdésének ideje mindképp a kora tavasz , március- április . A vetőmagok csomagolásán van egy tájékoztató jellegű kép, hogy mit mikor és milyen környezetbe érdemes vetni . Szerintem ezeket jó figyelembe venni , de nem kötelező .
Ha valaki most áll neki a kertnek még nincs elkésve, maximum pár héttel később kezdhet el majd szüretelni a zöldségei között de ez nem hiszem , hogy óriási próbléma lenne.


Érdemes a kert elosztását megtervezni , ahogy az első részben is írtam .  Ezáltal átláthatóbbá, élhetőbbe tesszük nemcsak magunk hanem növényeink számára is.

Ha jó idő lesz akkor készítek képeket a mi kertünk jelenlegi állapotáról. 


Lassan azonban azt is kell dönteni, hogy ha szeretnénk paradicsomot, paprikát  stb akkor készen veszünk palántát vagy mi magunk neveljünk meg . Én vettem magokat így megpróbálom a nevelést de ha nem sikerül akkor veszünk palántát mi is . Azért bízom a legjobbakban.


A napokban még nekem is elkellene vetnem néhány csomag petrezselymet , az évelő fűszernövényeket , igyekszem majd dokumentálni és a következő részben ezt is bemutatni nektek.












Megjegyzések

Népszerű bejegyzések