Csoda vagy! Szuper interjú Fajt Alexel 😊😊🙏



Pár hónapja felkértem egy csodás embert , hogy meséljen nekem , nektek az életéről . Ez az ember egyből igent mondott és most itt is van a szuper interjú vele 😊🙏

Köszönöm szépen Alex🙏😊





Itt olvashatjátok a kérdéseket amiket az általatok írtakból raktam össze  😊





kerdesek-valaszok

1. Fajt Alex (meg nem hivatalosan!) vagyok 25 eves, Budapesten elek. Jelenleg egy fashion boutique hotelben dolgozom recepcioskent, mellette pedig hobbi szinten uzom a YouTubera valo tartalom gyartast. Ezen kivul egyebkent szeretek utazgatni, sokat sokat pihenni (de nem jon ossze soha..) es felfedezni. Magamat. A kornyezetemet, embereket, kulturakat. Amugy egy mondhatni teljesen atlagos fiatal felnott fiu eletet elem... vagyis elnem, csak hogy van egy kis bibi... nem fiunak szulettem. Mara mar szerintem elegge sokan tudjak rolam, vagy legalabbis azok, akik lattak akar egy videomat is, hogy 1 ev 4 honapja vagyok tesztoszteron kezelesen, ugyanis en egy transznemu ferfi vagyok. Sokan Magyarorszagon meg a transznemuseg fogalmaval sincsen tisztaban, vagy legalabbis nem el bennuk egy pontos kep, hogy mi is ez. Vannak, akik a transzvesztitizmussal keverik, masok meg azzal sem, mert nem tudjak, hogy bizony leteznek olyan emberek, akiknek sokkal tobbet kell tenniuk azert, hogy abban a testben elhessek le az eletuket, amit onazonosnak ereznek. A transznemusegrol roviden: a cisznemuseg ellentete, tehat aki transznemu az nem tud azonosulni a szuletesi nemevel es azert, hogy ugy eljen, ahogyan szeretne hormonterapiaban vesz reszt. En lanynak szulettem, viszont nem tudok azonosulni ezzel a nemmel, ezert tesztoszteron terapiaban reszesulok, hogy ferfikent elhessem az eletem. Aki pedig ferfinek szuletett viszont nokent identifikizalja magat, az a transznemu no.
2. Egeszen pontosan mar kiskorom ota tudtam, hogy valami “nem okes” velem. Engem soha sem kotottek le a csajszis dolgok. Ovodaban is mindig a fiukkal logtam es probaltam beilleszkedni kozejuk, nem is igazan azonositottam magam fiunak vagy lanynak, inkavb csak egy gyerkocnek, akinek az apukaja a peldakepe es pont olyan eros es jokepu akar lenni majd, ha felno, mint o. Nem is tudom, hogy mikor jottem ra arra, hogy ez fizikailag lehetetlenseg es jottem ra arra, hogy en rossz testbe szulettem, de biztosan hatalmas csalodas volt szamomra ezt elismerni. Kesobb altalanos iskolaban is nagyon fius voltam, sokszor hittek azt ram az utcan, hogy fiu vagyok. Nem vettem fel semmit, ami lany volt. Anyukam kenytelen volt minden ruha darabomnal, amit vett nekem eloadni, hogy o ezt a fiu reszlegrol vasarolta vagy, hogy a fiuk is hordanak rozsaszint. Sokaig meg voltam elegedve ezzel a semlegesseggel, hiszen kepes voltam elrejteni a ruhak ala a noiessegemet, ami nyilvan csak testi adottsagok voltak, mert soha sem voltam egy lanyos lany szemelyisegileg. Kesobb 13 evesen, amikor beutott a pubertas kor akkor realizaltam magamban, hogy ezt noi testet nem fogom tudni orokke elrejteni, hiszen elkezdett noni a cicim, szelesedett a csipom, egyszeruen elkezdtem noiesedni. 14 eves koromra mar egeszen tisztaban voltam azzal, hogy nekem nem az ellenkezo nem tetszik vagy talalom vonzonak, hanem a lanyokat. Eldontottem, hogy ettol fuggetlen kozepiskolaban megprobalok tiszta lappal kezdeni mindent es lanykent megelni dolgokat, de ez rettento megviselo es depressziv korszakom volt. Sokszor inkabb zsibbasztottam magamat, akar gyogyszerekkel, akar drogokkal, hogy ne kelljen szembeneznem a tennyel, hogy boldogtalan leszek eletem vegeig. Nyilvan elerkezett nekem is az elso szerelem az eletembe, aki lany volt. Nekem a szuleim vagyis anyukam mar ezt is nehezkesebben fogadta, de beismerte, hogy tiltani teljesen felesleges. Ugyhogy nagy nehezen megprobalta elfogadni a helyzetet, de nagyon sokaig hitt abban (es talan meg picit ma is), hogy egyszer ugyis kinovom. A testverem egy konnyebben alkalmazkodo tipus, neki a leszbikusaggal nem volt soha problemaja, viszont nyilvan a nemvaltas az ot is megviselte. 21 evesen talalkoztam eloszor azzal a fogalommal, hogy transznemuseg egy insta poszt kapcsan, amit egy kulfoldi transzfiu srac osztott meg. Teljesen lesokkolt a kep latvanya. Egy kollazs kep volt a bal felen egy hosszu haju csinos lany allt ruhaban a masik oldalon pedig egy nagyon sarmos, borostas fiu, kigyurt szep aranyos testtel, kockahassal. Lejjebb mentem, hogy lassam mi ez a kep, mert nem igazan tudtam osszerakni es akkor meglattam, hogy: “1 year on testosterone #transgender” es osszeallt. Marmint nem a fogalmak es, hogy ez mi, hanem, hogy abbol a csinos, attraktiv lanybol egy nagyon helyes srac lett. Megijedtem, mert rogton belem nyilalt a felismeres, hogy lehet ez a baj? Lehet ezert nem talalom a helyemet es gyulolom magam?! Rogton mindennek utana neztem, de talan a legelso es legfontosabb kerdest tettem fel a googlenak: hol lehet tesztoszteront kapni? Nyilvan megkaptam a valaszt, hogy a doki majd felirja, ha ez es ez es ez a papir megvan stb stb. Aztan vegig futottam azon a lepesen fejben, hogy ehhez mit szolna a csaladom es itt volt az elso pont, ahol elakadtam a megvalositasban vezeto uton. Ott voltam 21 evesen, aki nem feltetlen fugg a csaladjatol (pl anyagilag vagy lakhatasilag), de azert a donteseit megis az alapjan hozza meg, hogy kit bantana meg azzal, hogy mit kezd a testevel es, hogy ez milyen jo hatassal lenne a lelkere. Anno a tetovalasaimat is alig mertem elmondani, amikor csinaltattam. Vagy rejtegettem oket vagy ugy tettem, mintha az mindig is ott lett volna. En nem feltetlen vagyok az az ember, akinek a donteseiben a csalad egy rendkivul befolyasolo tenyezo, de akkor ott ugy dontottem megis, hogy ebbe belehalnanak es nem, nem tehetem ezt veluk. Ugyhogy szepen bedobtam a telomat az agyba es a takarot a fejemre huzva kisirtam magambol a transznemuseget. Evekig elo sem jott bennem ennyire inteziven kesobb, mint akkor ott.. Ugy dontottem, hogy megprobalok kicsit adni ennek az oldalamnak es egy kicsit nem. Ugyhogy levagattam a hajamat, ferfi ruhakat kezdtem el vasarolni es megis no nemu maradtam. Ezzel egy 2-3 evig el tud eldegelni az ember, de nyilvan ez sem volt kielegito es tovabbra sem voltam kibekulve sajat magammal. Sokat bantottam magam amiatt, hogy hogy lehetek ennyire “torteto” a sajat eletemben. Sokan sokkal elfogadobbak, vagy alkalmazkodobbak abbol a szempontbol, hogy hogyan elik az eletuket. Valaki kepes es mondjuk 40x eves koraig hazassagban eli le az eletet, mikozben meleg vagy valaki masra vagyik akkor en miert nem tudom egyszeruen befogni es csak elni azt az eletet, amit kivitelezni tudok?! Ennek az onostorozasnak a 2018-as Sziget Fesztival vetett veget, ahol megismertem egy az eletemre nagyon meghatarozo alakot, akit nem nevezek neven. Onkentes voltam az LMBTQ satorban es a mellettunk levo Transvanilla sator egyik onkentesevel kotottem baratsagot. O volt az elso ember az eletemben, aki szembesitett azzal, hogy transznemu vagyok. Kinevettem es kb kikertem magamnak, hogy “jaj, azert, mert leszoritot hasznalok, ferfi ruhakat hordok es alsogatyat akkor en mar transznemu vagyok?!” rendesen szeget utott a fejembe, amit allitott rolam es elgondolkodtam. Szerencsemre, az akkori parom tamogato volt ilyen teren, es megbeszelhettem vele, hogy mi lenne, ha elkezdenem a terapiat. Segitett nekem elindulni az uton, tamogatott akkor is, amikor a csaladomnak elmondtam es ok nem fogadtak tul jol. Anyukam, aki igy is “ellenzoje” volt a szexualitasomnak meg azzal is szembesulnie kellett, hogy a gyermeke identitasa is tud valtozni, ahogyan a neme is. Sajnos, O a mai napig nem tudta elfogadni ezt a tenyt, es azt sem, hogy en hormont szedek. A testverem az elejen elutasito volt, viszont ma mar nagyon elfogado ebben a temaban es mindig megjegyzi, hogy milyen jo iranyban valtozom es azt is hozzateszi, hogy jokepu lettem :D . Apukam viszonylag konnyen megemesztette, az o szerepe 6 eves korom ota nem annyira jelentos, mert a szuleim elvaltak, igy nem vagyunk napi kapcsolatban. A legjobban a nagyszuleim flexibilitasan lepodtem meg, akik 70x eves koruk ellenere rendkivul jol kezelik ezt a helyzetet. Termeszetesen nagymamam reszerol volt siras boven, de erzi, hogy az eletemre mar nem lehetnek akkora befolyassal, mint mondjuk 15-16 evesen, hiszen egy felnott, onalloan donteseket hozni tudo ember vagyok, aki egyedul rendelkezik a sajat eleterol. Nagyon makacs vagyok es voltam egesz eletemben, ha valamit a fejembe vettem, addig nem tagitottam, amig nem ugy alakultak a dolgok, igy a csaladom mar valamilyen szinten hozzaszokott ahhoz, hogy en egy olyan fekete barany vagyok, aki olykor olyan donteseket hoz meg, amikbe nincsen beleszolasuk, mert nem nekik kell ebben a testben elniuk meg 50-60 evig, hanem nekem. Igy nem az o boldogsaguk vagy a nekik megfelelni akaras lesz az elsodleges szempontom, hanem az enyem. Ezt szepen lassan megtanultak, es elfogadtak. Lehet onzonek titulalni engem, de ugy gondolom neha hatterbe kell szoritanunk masok boldogsagat, hogy a mienk ervenyesulhessen.
3. Ez a fogyasztoi media hatas valoszinuleg meg evekiz hatassal lesz az emberekre es porgeti ki folyamatosan az “eloitelet” kartyat es ez ugy gondolom mar nem csak rassz es szexualis identitas/beallitottsag szempontjabol vagy akar vallas szempontjabol hat az emberekre, hanem sok mas teren is eloiteletesekke valunk. Egyelore nem latom csokkenni az eloitelet merteket, inkabb egyre tobb es tobb okot gyartunk, hogy itelkezhessunk masok felett... aztan ki tudja lehet egy par ev mulva rajon az emberiseg, hogy ennel annyival tobb es fontosabb dolog van a vilagon, amiert erdemes lenne osszefognunk nekunk embereknek szarmazas, vallas es szexualitastol fuggetlen! Bar, ha abbol indulok ki, hogy mennyire osi a rasszizmus, akkor szomoru leszek, mert valoszinuleg az emberiseggel egyutt fog kihalalni az eloitelt is. Sajnalom, a mai fiatalokat, mert rettento brutalis megfelelesi kenyszer alakul ki bennuk mar tul koran, ami elveszi a gyermekkorukat es igy egy erzelmi csodtomegek lesznek ideje-koran kiegve 20 evesen. Na, de hogy mit tud tenni egy szulo? Eloszor is, ne helyezzen meg tobb nyomast a gyermekere. Ha mondjuk, ha van annyira bator es oszinte fia/lanya, akkor elso korben ezt el kell ismernie meg mielott itelkezne! Mert igen, batornak es oszintenek kell lenni ahhoz, hogy ebben a vilagban barki is felmerje vallalni a kulonbozeseit es merje azt “viselni”. Ne utasitsa vissza, mint szulo, mert ez egy borzalmas visszajelzes a gyerek fele, ami nemcsak attol veszi el a kedvet, hogy legkozelebb oszinte legyen a szulei fele, hanem hogy barmilyen onbizalommal es tartassal, magabiztosan vallalja, hogy ki o. Nyilvan, tudom, hogy egy szulonek is pont annyira nehez helyzet ez, mint a gyermekenek, de muszaj onzetlen allniuk ehhez a kerdeshez es nem a sajat akaratat ervenyesiteni, hanem meglatni, hogy: “oke, O a mi gyermekunk, mi hoztuk ossze en hordtam a szivem alatt 9 honapig es azota is a gondjat viselem, DE!!! O NEM EN VAGYOK!” Sokszor probaljuk ranyomni a gyerekre a sajat elnyomott vagyunkat, akaratunkat.. ilyen peldaul egy iskola valasztas elotti szituacio. Mit lat meg legeloszor egy szulo? A lehetoseget, hogy igen is a gyermekebol legyen tobb, mint amennyire o vitte. Onkenytelenul is rogton azon gondolkodik a szulo, hogy o anno milyen lehetosegeket szalasztott el es, hogy ez mekkora lehetoseg, hogy ott all elottunk a “mini me” es o meg megvalthatja azokat az almokat, amiket mi mar nem. Ez egy rossz magatartas. A szulo ne magabol induljon ki, hanem probalja meglatni azt az embert, aki bar ver a verebol, de nem ugyanaz!! Szerintem erdemes leulni es atbeszelni a lehetosegeket. Vannak szulok, akik nem veszik eleg komolyan a szexualitas/identitas kerdeset pedig erdemes ezzel foglalkozni, mert neki azon tul is ki kell allnia a gyermeke mellett, hogy ot lehet ezert hatraltatni fogjak akar az iskolaban, akar az elet barmely mas teruleten. Szeretem latni, ha a szulok vegig kiserik ezt az utat a legelejetol kezdve es nyitottak. Nem egyszer talalkoztam szulokkel, akar a sajat esemenyemen gyermekeik kisereteben, akar a prideon buszken vonulva. De azert egy tanacs a fiataloknak is! Hagyjunk idot a szuloknek! Volt egy tokeletesen idealizalt gyermekuk, egy fejben elore megtervezett forgatokonyvvel, gyonyoru eskuvovel, babavaroval es ez az alomkep most “veszelyeztetve” van. Hagyjunk idot, hogy ezt a szulo megemessze es el tudja engedni ezt a kepet es tamogatni tudjon abban, hogy boldog lehessen a gyerek.
4. Hat igy visszaemlekezve a balansz az nem volt meg. Nem mondom, hogy most 100%-osan kiteljesult, felvilagosult chi ember vagyok, akik non stop zenben van, mert mostmar lehetek ferfi :D de sokkal maskeppen kozelitek meg dolgokat, magabiztosabban, hatarozottabban es sajat magamat erosen szupportalva, ami szerintem egy nagyon fontos dolog, foleg a mai vilagban. Foleg ugy, hogy en nem a legtamogatobb csaladbol erkezem. De a magammal szembeni balansz az mindenkepp erosebb es latvanyosabb lett. Sok baratom mondja, akik ismertek lanykent es ismernek most ferfikent, hogy igen ez en vagyok! es hogy vegre latni a szemeimben az eletet. En nagyon egy “pokroc” ember voltam. Egyebkent most is, de maskepp. Tele voltam gyulolettel magam fele, a vilag fele, a szuleim fele, a kornyezetem fele. Ezzel egyutt jart kez a kezben a harag. Most is “pokrockodom”, mert nyilvan vannak bennem frusztraciok, hiszen a magyar transznemuek nincsenek eppen a legfenyesebb helyzetben nev -es nemvaltoztatas tekinteteben, de azt hiszem lenyugodtam. megerkeztem. bizonyos tekintetben. Azert mennek meg a harcok sajat magammal szemben, de nem ilyen aspektusbqn, hanem maskepp, mert azt erzem, hogy valamilyen szinten egy puzzle darabot mer sikerult a helyere tennem az eletem kirakosaban, es igy fellelegezhetek egy picit, hogy eggyel kevesebb fejtegetni valom van :)
5. Nem vagyok onmagam meg 100%-ban. Valoszinuleg egy transznemu nem is fogja magat annak erezni ugy isten igazan soha. Mivel, ha tegyuk fel a testunk 100%-ig ferfi/noi test lenne a mutetek altal akkor sem fogjuk tudni a multunkat, a szuletesunktol kezdve x eves korunkig az eletunket elfelejteni/megvaltoztatni. Vicces, hogy az egyik legjobb baratnommel eletunk vegeig lesz egy kozos exunk, aki fiu. Amugy ezen sokat szoktunk nevetni :D Lehetseges a kiteljesedest elerni, de ahhoz nagyon nagyon sokat kell fejlodni lelekben ss nyilvan testben is, de en igy masfel tesztoszteron kezeles utan sem tudom azt mondani, hogy latom a veget, hogy latom azt a pontot, amikor azt fogom mondani, hogy na igen most 100%osan megvagyok elegedve a kulsommel a belsommel es mindenemmel. Nyilvan, sokkal jobban vagyok, mint ahogyan voltam masfel eve, de ennek kemeny ara van, amit nap, mint nap megfizetek vagy fizikailag/egeszsegileg vagy eppen lelkileg. Attol fugg epp milyen nap van..
6. Nem szeretnek gyereket, de ennek semmi koze a transznemusegemhez, hogy ennyire “ellene” vagyok. Szerettem volna, terveztem is, de vegul valoszinuleg jobb, hogy ugy alakult, hogy megsem lett egy gyermek, akiert felelosseget kell vallalni es egy eletre valo elkotelezodest jelent. Neha vannak pillanatok, amikor ugy belegondolok, hogy ez mennyire ember feletti erzes lehet, hogy van egy picike kis szerelem gombocka, aki gugyoreszik, akinek megtanithatsz mindent es megadhatsz mindent, amit csak tudsz es szeretnel... de ugy erzem egy olyan sokszor instabill es erkezekeny lelku ember, mint en nem lenne jo szulo. Vannak helyzetek, amikben nem tudok gyozedelmeskedni a demonaim felett es szerintem ez egy gyerek mellett lehetetlen, hogy urald onmagad es o ebbol ne erezzen semmit vagy urald onmagad es meg ot is.. Szoval azt erzem, hogy kart tennek benne lelkileg, es azt nagyon nagyon nem szeretnem, hogy legyen meg egy annyira “elszurt” ember, mint en. Es nem azert, mert a vilag nem erdemelne meg, hogy meg egy lelekkel tobb legyen.. )bar egyebkent ebben a vilagban gyereket vallalni, na az egy masik kerdes)... hanem nem akarom, hogy elete vegeig szenvedjen valami miatt, amit a vilag rontott el vagy en. Viszont, ha lenne gyermekem es O mas lenne, akar az LMBTQI betui kozul barmelyik ki vagyok en, hogy palcat torjek a feje felett?:)
7. KOSZONOM! :))) ez jol esik!!
8. Ezt kifejtettem korabban, de semmikepp sem szabad ereztetni veluk, hogy csalodottak vagy kevesbe buszkek rajuk. Es veletlenul se keressenek a kornyezeteben “bad influencet”, aki “kivalthatta” ezt. Illetve, ne mondjak, hogy ez “csak” egy divat... vegyek komolyan, mert ez egy olyan meztelenre vetkozes, ami nagyon megviselo es hatalmas kitartas kell a gyermeknek, hogy akar a szulok ele alljon.
9. Nem nagyon vagyok “baratkozos” tipus. nekem ezer eves baratsagaim vannak, meg talan nyaron volt egy hullamom, amikor szuksegem volt sok ember magam korul, es akkor nyitottam baratsagok es emberek fele, amit nem bantam meg, mert csodas szovetsegek kotodtek. Hogy mennyire nehez kapcsolatot talalni? NAGYON. De szerintem ezzel nincsen maskepp egy hetero sem, mert a szemelyisegek es az emberek valtoztak sokat, teljesen nemtol vagy identitastol fuggetlen. Nehez egy komolyan gondolkodo, erett tarsat talalni, akit nem a social media eltet. Vagy hogy egyaltalan akarjon megdolgozni egy kapcsolatert ne csak ugy legyen benne, hogy “ ja ez most egesz jo idotoltes”, de ha ha mar tenni vagy kuzdeni kell a harmoniaert, akkor egyszerubb odebb talalni es tinderen ket huzassal egy ujat talalni... Ez egy generacios defekt es ugy erzem ez egyre csak rosszabb es rosszabb lesz, ahogy a fogyasztoi media egyre melyebbre vajja magat a agyunkban es ulteti el, hogy ami rossz azt dobjuk ki/el es vegyunk ujat. Szornyu. Borzalmas. Nyilvan, utasitottak mar vissza, mert transz vagyok, de ha valami nem jott ossze, azt inkabb az dontesemre vagy hibamra fognam nem az identitasomra. Most szerencsere egy nagyon megerto es csodalatos tarsra leltem, akivel szerelemben vagyunk egyutt es persze dolgozni kell erte es teljes embert igenyel ez a kapcsolat is, deeee szerintem megeri kuzdeni a boldog beke idokert! :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések